Veelgestelde vragen

Algemeen

Hoe kom ik in aanmerking voor jullie hulpverlening?

Aanmeldroute voor begeleiding via een PGB (Jeugdwet & WMO)

Bij Max-Impact bieden we professionele begeleiding aan jeugdigen en (jong)volwassenen via een Persoonsgebonden Budget (PGB). Wij ondersteunen jou én je gezin stap voor stap in het hele aanvraagproces – van de eerste hulpvraag tot het starten van de begeleiding.

Stap 1: Neem contact met ons op

Heb je vragen of wil je meer weten over onze begeleiding? Vul ons contactformulier in. Binnen 5 werkdagen nemen wij contact met je op voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek.

Stap 2: Hulpvraag bespreken

Samen brengen we jouw hulpvraag in kaart. We bespreken welke ondersteuning jij of je kind nodig heeft en of dit past binnen de Jeugdwet of WMO.

Stap 3: Verwijsbrief of melding bij de gemeente

Voor hulp via de WMO melden wij je bij het WMO-loket van jouw gemeente.

Wij helpen je bij het verzamelen van de juiste documenten en het voorbereiden van het keukentafelgesprek of het jeugdhulptraject.

Stap 4: PGB-aanvraag opstellen

Max-Impact begeleidt jou volledig bij het aanvragen van het PGB. Dit doen we samen:

  • We stellen een zorgplan op
  • We helpen bij het invullen van de aanvraagformulieren
  • We zorgen dat de aanvraag passend is bij jouw situatie

Stap 5: Beschikking & toekenning PGB

De gemeente beoordeelt je aanvraag. Bij goedkeuring ontvang je een beschikking en wordt het budget beschikbaar gesteld via de Sociale Verzekeringsbank (SVB).

Stap 6: Start begeleiding bij Max-Impact

Na toekenning van het PGB starten we het traject bij Max-Impact. Als er een wachtlijst is, laten we je dat vooraf weten. Zodra er plek is, plannen we een intakegesprek en gaan we samen aan de slag.

Waarom kiezen voor Max-Impact?

✔️ Wij begeleiden je van A tot Z bij de PGB-aanvraag
✔️ Persoonlijke, laagdrempelige aanpak
✔️ Geen ingewikkelde formulieren alleen invullen – wij helpen je ermee

Welke begeleiding juist is voor mijn situatie?

Wij bieden een hulpverleningstraject op maat voor jouw situatie dus je hoeft niet te twijfelen over welke soort je nodig hebt. Via welke wet het traject zal lopen (Jeugdwet of WMO) heeft vooral te maken met de leeftijd. Neem gerust contact op als je vragen hebt, ook kunnen wij gewoon langskomen voor een laagdrempelige ontmoeting, wat advies of een gesprek!

Wat kan ik doen als ik een klacht heb?

Wij streven altijd naar het bieden van empathische, begripvolle en effectieve hulpverlening.

Maar het kan voorkomen dat de begeleiding niet volgens uw verwachtingen verloopt. Mocht u om welke reden dan ook niet tevreden zijn met de begeleiding, dan kunt u dit bespreekbaar maken met jou hulpverlener, Mika of Marcel (of beide, mag ook). Is de uitkomst van dit gesprek niet naar uw tevredenheid, dan kunt u een beroep doen op onze klachtenprocedure.

Klik hier voor de klachtenprocedure voor de hulpverlening.